On-line reputation managment - vysvětlení pojmu

Možná jste právě zažili šok, náhodou jste zadali název vaší firmy do vyhledávače a na prvním místě se objevil blog nebo odkaz na diskuzi s referencemi nespokojeného zákazníka. Bohužel se tomu asi neubráníte. Mnoho lidí píše na webu o svých negativních zkušenostech s firmami, službami i výrobky. A protože je ve vašem zájmu, aby byly výsledky vyhledávání pozitivní či alespoň neutrální, musíte se začít o svoji internetovou reputaci co nejdříve starat. Této činnosti se nejčastěji říká on-line reputation management, ale existuje celá řada jiných názvů.

Search engine reputation management, search engine image protection, reputation management a další módní pojmy označují v podstatě totéž: a sice činnost, která zajistí, aby klíčové informace ve výsledcích vyhledávání nebyly negativní.

Rekapitulace:

  • nespokojení lidé vás mohou na internetu pomlouvat
  • odkazy na jejich výroky, negativní pomluvy, hodnocení, komentáře a články se objevují ve vyhledávačích, což škodí pověsti vaší firmy
  • pro odstranění nechtěných odkazů máme řešení, to správné know-how má však relativně málo lidí