Internet nezapomíná!

Ano, čtete správně. Internet nezapomíná. Jakákoli data, která kdokoli pustí na webu do oběhu, patří ve vteřině celému světu. A nezáleží na tom, zda se jedná o firmy, celebrity, manažery nebo politiky. O práci v on-line reputation managementu se dá řici, že "Je to hra, kterou nikdo nemůže úplně vyhrát," prohlásil Chris Dellarocas, profesor z University of Maryland, zabývající se informačními technologiemi.

A z vlastní praxe víme, že obvykle jsou to právě klienti, kteří jsou svými vlastními největšími nepřáteli. Nezáleží na tom, co si o vás myslí ostatní. Dnes už spíše sejde na tom, co si o vás ostatní dokážou vyhledat on-line.

Bohužel většina klientů stále ještě volí vyčkávací taktiku, nijak nezasahuje proti pomluvám a nepravdám, protože předpokládá, že takovým lžím přeci nikdo rozumný nemůže uvěřit. Další část manažerů předpokládá, že se kauza tak nějak "vyřeší sama". Nevyřeší. Je potřeba jednat dřív, než pomluvy na internetu postupně zahubí vaši pověst, váš byznys. Podniky investují často obrovské částky do reklamy a následně může jejich pověst ohrozit či dokonce zničit pár negativních informací šířících se po internetu a vyskytujících se na prvních místech ve vyhledávačích.